باز توسط بمیها صورت گرفت: توهین به جیرفت
برگرفته از وبلاگ جیرفت نیوز
در جواب نخلستان نیوز و توهین به جیرفت و جنوب استان کرمان و روشن شدن تاریخ
در جواب نخلستان نیوز و توهین به جیرفت و جنوب استان کرمان و روشن شدن تاریخ
با سلام خدمت شما دوست عزیز قبل از هر چیز باید خدمت شما عرض نمایم که اگر ازاستقلال ادارات کل جنوب و عدم وابستگی این منطقه به استان کرمان بگذریم و از قدمت وپیشینه تاریخی صحبت کنیم ؛ قدمت و تاریخ جیرفت که مبداء تاریخ و خط را عوض کردو تاریخ 10هزار ساله جیرفت در ایران که نه بلکه در جهان گوش تمام یاوه گویان را خراشاند که در آن زمان هنوز بمی وجود نداشت بلکه سالها بعد تعدادی از بردگان سیاه پوست آفریقایی الاصل که به علت دم دار بودن (هنوز هم در بم و نرماشیر انسان نما هایی که از وجود دم رنج می برند وجود دارد) از جیرفت اخراج شده در بیابان به دست سربازان باردشیر ساسانی دستگیر و در زندانی بی آب و علف در در کویر سوزان نگه داری شدند (محل فعلی نرماشیر) و پس از مدتی به علت بدی آب و هوا که به مرگ زندان بانان و آزادی این بردگان سیاه پوست انجامید و از آنجا که آنها قادر به زنده ماندن در این شرایط بودند عده ای در این محل سکنا گزیدند و عده ای نیز به محل فعلی بم رفته و در آنجا ساکن شدند.این محل که محل زندانی از باردشیر شاسانی بود بعدها به نرماشیر تغیر نام داد می باشد.
از طرف دیگر در تاریخ بیهقی که مربوط به دوران اسلامی می باشد زمانی که از جیرفت نام می برد بلافاصله می گوید بزرگترین شهر کرمان است.
حال شما از این موضوع بی اطلاعید جای تعجب ندارد به هر حال سطح سواد و دانش و آگاهی از موضوعات منطقه ای شما در همین حد حتما هست و گرنه سعی در گمراه نمودن مخاطبان اندکتان نداشتید.
این از بعد تاریخی و از بعد علمی و فرهنگی نیز جایگاه علمی جیرفت و جنوب کرمان همواره در رقابت با نخبگان علمی کشوردر قبل و بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی بوده و بعضا حائز رتبه های برتر کشوری نیز شده اند
از نظرتولید محصولات کشاورزی جنوب کرمان در تولید 12محصول در کشور دارای رتبه 1تا 4 می باشد ونقش بسیار پررنگی را در تامین محصولات کشاورزی کشور بازی می کند.
و صدها دلیل دیگر.....
و در پایان هم یادآور می شویم که ما مردم جیرفت و جنوب کرمان شاید به علت محرومیت در کپر زندگی کنیم اما ادب داریم نه مانند شما بمی ها که با وجود اینکه در طول تاریخ همواره انسانهایی خائن و خیانتکاری بوده ید و چشمان اجداد تان رااز حدقه درآوردند تا آدم شوید اما متاسفانه نشدید.
از طرف دیگر در تاریخ بیهقی که مربوط به دوران اسلامی می باشد زمانی که از جیرفت نام می برد بلافاصله می گوید بزرگترین شهر کرمان است.
حال شما از این موضوع بی اطلاعید جای تعجب ندارد به هر حال سطح سواد و دانش و آگاهی از موضوعات منطقه ای شما در همین حد حتما هست و گرنه سعی در گمراه نمودن مخاطبان اندکتان نداشتید.
این از بعد تاریخی و از بعد علمی و فرهنگی نیز جایگاه علمی جیرفت و جنوب کرمان همواره در رقابت با نخبگان علمی کشوردر قبل و بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی بوده و بعضا حائز رتبه های برتر کشوری نیز شده اند
از نظرتولید محصولات کشاورزی جنوب کرمان در تولید 12محصول در کشور دارای رتبه 1تا 4 می باشد ونقش بسیار پررنگی را در تامین محصولات کشاورزی کشور بازی می کند.
و صدها دلیل دیگر.....
و در پایان هم یادآور می شویم که ما مردم جیرفت و جنوب کرمان شاید به علت محرومیت در کپر زندگی کنیم اما ادب داریم نه مانند شما بمی ها که با وجود اینکه در طول تاریخ همواره انسانهایی خائن و خیانتکاری بوده ید و چشمان اجداد تان رااز حدقه درآوردند تا آدم شوید اما متاسفانه نشدید.
+ نوشته شده در دوشنبه هشتم خرداد ۱۳۹۱ ساعت 7:52 توسط بچه های کهنوج
|
بسم تعالی